Sunday, February 20, 2011

KiSaH hIdUp Aq TiMe Aq Jd PeSaKiT CaNcEr TuLaNg

Kes ni terjadi pada form 3 thn 2008.. Saya dpt penyakit ni lps saya menyertai menjadi komander kawad kaki rumah sukan Satria SMKBTK.. Mula-mula saya rasa sakit di lutut belah kanan.. makin hari makin menbengkak.. Parent ajak pergi jumpa doktor di HUKM untuk melakukan x ray pada kaki.. Lps dah x ray.. doktor mengesahkan saya ada retak pada kaki dan bengkak.. HUKM antar saya ke HUSM Kelantan.. wat chemoteraphy.. dlm 7 kali.. huhuhuhu.. penat2.. Jom kita renung-renungkan dan selamat menbaca..!! 



Di HUSM.. Pic ni waktu chemotheraphy yang pertama.. huhuhu.. dh mcm mayat idop.. dh x larat nk bercakap ngn mama n abah.. asyik muntah2 jew.. mkn pown x lalu.. sbb sakit lidah.. huhuhu.. seksa.. hanya Allah SWT saja keseksaan saya.. tp.. chemotheraphy yg selanjutnya dah makin ok.. sbb dh biasa..
Time di HUSM.. Lepas Operate Kaki.. huhuhu.. masa ni mama saya geletek kaki saya.. mmg sakit.. huhuhu.. tengok la muka saya.. sedih je.. kahkahkah.. ada 2 paip kat situ.. yang tu untuk buang darah kotor kat dalam isi tu.. biler dia tarik nak buang.. mmg best.. sedap2 je.. rasa macam nyilu jew.. ekekeke..










ni pic antara saya dengan adik saya.. tgk la saya.. botak kan..?? kahkahkah.. adakala saya pikir saya ni dah macam toyol je.. kahkahkah
















ni adalah bentuk lutut saya sekarang.. tulang dah tak ada.. ganti besi.. kalu waktu hujan.. huhuhuhu.. mendapat..!! kahkahkah.. kalu ada kilat.. lagi mendapat.!! ekekeke..



















Ni adalah tulang atas lutut yang kena buang dari kaki saya.. comel tak..?? macam drumstik.. wow..!! kalau panggang sedap tu..!! kahkahkah.. tapi kalau buat sup gear box pown boleh jugak.. ekekeke.. doktor dah check tulang ni.. dia kata.. memang dah tak boleh pakai sebab dalam tulang tu dah berlubang..



Ni adalah gambar sekarang.. waktu sakit dah macam toyol.. tp sekarang dah comel.. kahkahkah.. (perasan saja) ekeke.. 



ni semua kenangan terindah bagi saya.. bukan senang nak dapat penyakit ni pada awl usia sebab setiap manusia mesti ada cancer cuma tak aktif saja.. terima kasih kepada ibu bapa saya, family besar, doktor-doktor HUKN dan HUSM yang bertungkus lumus untuk saya, kawan-kawan dan cikgu-cikgu yg sentias amendoakan saya supaya sembuh.. Penyakit cancer ni kalau mahu hidup memang agak tipis.. tapi saya panjang umur.. berkat korang semua..!!! MUAHHHHH..!!

Terima kasih saya ucapkan kerana memberikan masa untuk kita sama- sama merasakan keperitan yang pernah saya alami.. sayang anda semua..MUAHHH..!!!

No comments:

Post a Comment